Nelze podnikat bez zákazníků

Podnikání na internetu může leckomu připadat jako přímo skvělá věc. Člověk si tu zařídí nějaký ten svůj web, na něm uveřejní to, čemu se hodlá věnovat, a pak už by se měly teoreticky kšefty hýbat, protože je internet využíván tolika lidmi, že je nepředstavitelné, aby se tu nenašlo dost zákazníků i pro tento web a jeho provozovatele.

Člověk si tedy natěšeně pořídí nějaký ten web. Ale co následuje? Velice často pouhé rozčarování. To když se ukáže, že tento web nevyvolává u internetové veřejnosti dostačující zájem, že na něj nechodí tolik lidí, kolik by jich bylo potřeba, aby se zde provozované podnikání vyplácelo.

SEO + Google

Vypadá sice na první pohled naprosto nepravděpodobně, že by k něčemu takovému mohlo někdy dojít, ale ve skutečnosti je to docela běžná realita. Spousta webů nemá takovou návštěvnost, jakou by potřebovala, a to navzdory tomu, že má internet značný potenciál.

A co za tím vězí? Obvykle to, že se odkaz na podobný neúspěšný web nezobrazuje ideálně v internetových vyhledávačích. Když vyhledávače člověku, který něco konkrétního hledá, nabídnou před tímto odkazem celou řadu odkazů jiných, konkurenčních, případně když vyhledávače takový web dokonce ani nezaregistrují, je naprosto nepravděpodobné, že by ho našli lidé. Protože ti nemají čas hledat něco zapadlého, něco, co se nezdá být vyhledávačům dost kvalitní a relevantní.

SEO a klávesnice

A co z toho vyplývá? Přece to, že se musí majitel webu postarat, aby byla pozice tohoto jeho výtvoru ve vyhledávačích co nejdokonalejší. A k tomu je záhodno absolvovat test SEO (optimalizace) a pak optimalizovat pro internetové vyhledávače. Tedy učinit vše pro to, aby byl web takový, jaký vyhledávače upřednostňují.

Je to právě odborně prováděná online SEO, která může pozici webů ve vyhledávačích pozitivně ovlivňovat. A tím jim zajišťovat návštěvnost, která je prvním předpokladem pro internetové podnikatelské úspěchy.